ЯК ОРГАНІЗУВАТИ ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

Крок 1. Видихніть і занотуйте стратегію. Головне кредо для освітян  — «Без паніки». Видихніть, заземліться, заваріть улюбленого чаю та перш за все напишіть для себе інструкцію про те, за яким принципом влаштуєте навчання з своїх предметів. Свідома та відповідальна робота викладача під час дистанційного навчання напряму відобразиться на роботі здобувача. Треба буде не тільки давати навчальні матеріали здобувачам, а й допомагати та моніторити успішність. Для здобувачів це такий же незвичайний вид діяльності, як і для вас.
Крок 2. Виберіть найзруч-ніший інструмент взаємодії зі здобувачами ClassDojo Це закрита освітня соцмережа, розроблена британськими вчителями та IT-технологами, яка має високий ступінь захисту особистих даних. Вона пристосована для стаціонарних ПК, ноутбуків, планшетів і мобільних телефонів (для останніх треба буде завантажити застосунок). Принцип роботи простий і зручний: викладач реєструється на платформі, створює свій «Клас», додає здобувачів та розсилає їм посилання на «Клас». Для зручності викладача-предметника це посилання можна скинути у Viber-групу, де з усіма учасниками групи спілкується класний керівник.
Комунікація викладачів і здобувачів відбуватиметься наступним чином: учасники «Класу» будуть бачити публікації від викладача в хронологічному порядку. Це дещо схоже на звичну всім нам стрічку новин у соцмережах. Викладач зможе прикріпити до матеріалів та завдань PDF-файли, посилання на вебресурси.
Великий плюс — можливість спілкування здобувачів на сторінці «Класу»: після того як викладач створив пост, здобувачі можуть його коментувати. Педагог може їм щось пояснювати там само. Ще один великий плюс — до цієї системи можна за запрошенням через лінк приєднати й батьків. Вони мають завантажити додаток на телефон і ввести код від викладача. Знову-таки, через класних керівників пересилаються посилання для батьків, щоб ті бачили в «Класі» лише свою дитину та її результати, а також стрічку із завданнями й коментарями від усіх. Саме так батьки зможуть відстежити успішність дитини під час дистанційного навчання в динаміці.

Група у Viber чи Facebook. Досвід спілкування з колегами показує, що зі здобувачами вони спілкуються найчастіше у Viber-групах. Тому кожен викладач- може взяти в класного керівника контакти здобувачів (у батьківській групі буде доречно дописати, що викладачі просять надати ці контакти) і створити групу. 
Якщо більшість здобувачів є у Facebook, можна створити закриту  саме в цій соцмережі, вона дає більше можливостей — наприклад, проведення онлайн-трансляцій, а от у Viber доведеться записувати короткі відео, це незручно.

Крок 3. Домовтесь із здобувачами про правила та дедлайни і дотримуйтесь їх. Треба чітко домовитися зі здобувачами про режим дистанційної роботи.  Поясність правила: «Якщо у нас у розкладі два уроки з предмета…, протягом тижня кожен здобувач має виконати два завдання від викладача. Вони будуть опубліковані в…». Дедлайн має бути чітким: «Роботи приймаються до 16:00 п’ятниці. Після цього часу не розглядаються та не перевіряються». Здобувач має розуміти, що в нього є чітка дата, до якої треба виконати конкретне завдання. Після виконання завдання здобувач обов’язково має отримати зворотний зв’язок. А ще краще — якщо фідбек від викладача здобувач отримає в процесі виконання, якщо завдання складне, творче чи потребує кількох редагувань.

Крок 4. Раз на тиждень робіть пряму трансляцію: живе спілкування мотивує. Щоб здобувачі мали змогу спілкуватись з педагогом— а це дуже важливо — раз на тиждень рекомендовано робити прямі трансляції. Краще робити це в середу чи в четвер, за день чи два до виставленого дедлайна по завданнях. У здобувачів ще буде час для перевірки чернеток, доопрацювання. Буде зручно робити це у формі прямого ефіру в закритій групі у Facebook. У Google Glassroom теж є інструмент для трансляцій — Hangout. Така трансляція автоматично публікуватиметься на YouTube-каналі, і здобувачі в реальному часі зможуть коментувати трансляцію.

Крок 5. Домовтесь із здобувачами, в якій формі вони здаватимуть завдання. Це залежить від формату завдання, яке треба перевірити викладачеві. Наприклад, якщо це творча робота — роботи пересилаються у формі Google-презентації. Будь-які письмові роботи здобувачам зручно буде здавати у формі Google-документа.
Дуже цікавим для здобувачів та педагога буде спільний формат здавання робіт. Для цього вам зі здобувачами треба буде використовувати в спільному доступі дошку Padlet. Це безкоштовна платформа. Отож, викладач створює спільну дошку, розсилає посилання здобувачам. Потім педагог створює завдання та «прикріплює» його на спільній дошці як стікер. У цьому стікері здобувачі можуть друкувати, прикріплювати файли та відеоролики.  А якщо це творче завдання, є опція ранжування роботи за допомогою смайликів чи зірочок. Наприклад, одній роботі можна присвоїти 4 зірки, іншій — 2. Взаємооцінювання — чудовий інструмент мотивації для здобувачів.

Крок 6. За потреби шукаємо заміну інтернету. Буває, що не усі здобувачі мають доступ до інтернету. В такому випадку можна проявити креативність. Для початку треба забезпечити здобувачів паперовими роздатковими матеріалами. Тоді у телефонному режимі домовтесь коли здобувач повинен здати виконані завдання.  Також здобувачі можуть скористатися форматом… телеуроків, адже телевізор вдома є майже в усіх. 
     
Крок 7. Як подати матеріал: відпрацьовуємо формати дистанційного навчання. Якщо необхідно подати теорію, викладач може зробити це в кілька кроків. Тему подаємо через готовий відеоконтент, який за конкретним запитом легко знайти на YouTube. Усі активно готуються до ЗНО, тож усі теми (загальноосвітнього циклу) так чи інакше висвітлені у відеороликах. Після відео даємо практичний блок. Зараз у відкритому безкоштовному доступі чимало онлайн-тренажерів, які допоможуть здобувачу перевірити завдання та себе. WebPen.com.ua. Зверніть увагу на такий класний ресурс, як learningapps.org. Це система готових вправ з різних предметів, та ще й з можливістю автоматичної перевірки системою. А ще викладач може створити свої вправи за допомогою цієї платформи, якщо готових йому не вистачило. Працювати з платформою треба за тим самим принципом, що й з іншими — відправити посилання здобувачам. Педагог створює папку навчальної групи, заливає туди вправи — вже наявні там чи створені ним. І може моніторити виконання цих вправ.

Крок 8. Обираємо інструменти для перевірки. Найбільш зручною та багатофункціональною для контролю й перевірки знань онлайн є ClassTime. Це безкоштовний тестовий сервіс, де викладач може використати 9 абсолютно різних і нестандартних типів запитань. Є відкриті запитання, запитання на встановлення відповідності, можливість дати розлогу відповідь на запитання. На закріплення знань учням можна давати контрольний тест через цю платформу.
Через цей же сервіс можна створити опитування, дати до нього доступ здобувачам. У такому разі здобувачі спершу мають переглянути відеолекцію, а потім одразу дати відповіді на запитання, щоб закріпити побачене й почуте.



Крок 9. Насолоджуємося роботою з крутими освітніми ресурсами. Якщо здобувачі готуються до ЗНО — найкращим рішенням буде запропонувати їм зареєструватися (якщо хтось досі не знайомий) на онлайн-платформі для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання ILearn. Навчання тут цікаве, безкоштовне і доступне 24/7:онлайн-курси з основних предметів ЗНО: вебінари з найкращими репетиторами, тести, подкасти, матеріали для самопідготовки.





БЕЗКОШТОВНІ ОСВІТНІ ПЛАТФОРМИ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ, ВИКЛАДАЧІВ ТА ЇХ БАТЬКІВ

Prometheus https://prometheus.org.ua/
▪EdEra 
https://www.ed-era.com/
▪edX 
https://www.edx.org/
▪Coursera 
https://www.coursera.org/
▪Matific 
https://www.matific.com/ua/uk/home/
▪Доступна освіта https://dostupnaosvita.com.ua/
▪iLearn 
https://ilearn.org.ua/
▪Be Smart 
https://besmart.study/
▪ЗНО-ОНЛАЙН 
https://zno.osvita.ua/
▪Duolingo https://uk.duolingo.com/
▪Lingva.Skills 
https://lingva.ua/



ОНЛАЙН-РЕСУРСИ ДЛЯ здобувачів ПРОФесійної освіти

https://mon.gov.ua/ua/osvita/profesijno-tehnichna-osvita/onlajn-resursi-dlya-studentiv-proftehiv


НА ДОПОМОГУ ВИКЛАДАЧУ

Pinterest – своєрідна соціальна мережа та фотохостинг, користувачі якого можуть ділитися новими зображеннями та розміщувати їх у тематичних колекціях. Сервіс швидко став популярним серед педагогів, адже тут регулярно розміщують багато цікавих ідей для урізноманітнення навчання.

Nearpod   https://nearpod.com/

Nearpod – це онлайн-платформа для створення презентацій, якими викладач може в будь-який момент поділитися зі здобувачами. Для цього достатньо просто надіслати код презентації здобувачам електронною поштою чи у соцмережі, а вони вже через свої смартфони підключаться до загальної роботи.

Vialogues https://vialogues.com/

Vialogues – безкоштовний сервіс для створення онлайн-дискусій. Здобувачі можуть дивитися створені чи додані вами відеороліки та одразу ж висловлювати свою думку, обговорювати контент та дискутувати між собою.


Zunal – зручний конструктор для створення навчальних веб-квестів. Здобувачі зможуть отримувати нові знання та закріплювати вивчений матеріал в ігровому форматі.


QRcodes – це безкоштовна онлайн-програма для створення QR-кодів. Використовуючи її, ви зможете закодувати тести, візитівки, посилання, E-mail, SMS та GPS-координати. Ресурс має зрозумілий інтерфейс, дозволяє комбінувати кольори фону та кодованого зображення. Створення кодів потребує всього кілька секунд.


Pear Deck – це додаток для створення цікавих презентацій та віртуальних уроків. Він допомагає оптимізувати роботу PowerPoint и Google Slides та зробити її інтерактивною і яскравою. Ресурс дозволяє зареєструвати на сайті цілий клас. Це дозволить усім учасникам навчального процесу тісніше взаємодіяти та обмінюватися думками і питаннями протягом транслювання презентації. Це допомагає заощаджувати час та проводити дистанційні уроки в режимі реального часу. Pear Deck – онлайн-ресурс, його не потрібно встановлювати на комп’ютер чи смартфон.


Ребус №1  http://rebus1.com/ua/index.php

Ребус № 1 відомий україномовний онлайн-генератор ребусів, завдяки якому можна створити головоломки для цікавих уроків. Ви без реєстрації можете задати будь-яке слово та обрати складність, а генератор вмить створить ребус. На цьому ресурсі є також криптарифми, логічні ігри та українські загадки. Завдяки мапі сайту можна легко і швидко відшукати ребуси для різних предметів, тематичного кола і віку.


Jigsawplanet  https://www.jigsawplanet.com/

Jigsawplanet онлайн-ресурс, за допомогою якого ви зможете зробити пазли з будь-якої картинки або обрати з тих, які пропонує програма. Збирати пазли ви можете онлайн. Це безкоштовний ресурс, користуватися яким можна і без реєстрації. Якщо ж ви зареєструєтеся, то отримаєте змогу на будь-якому етапі роботи зберігати зібране зображення. Можна обирати рівні складності головоломки та мову опису ресурсу. Зареєстрований користувач отримує особистий кабінет та можливість створювати власні альбоми.


Thinglink це сервіс для створення інтерактивного зображення, завдяки якому зі статичного рисунка можна зробити інтерактивні об’єкти, додавши мітки із текстовими підказками, посиланнями на відео, музику та зображення. За допомогою цього сервісу ви можете створити інтерактивний плакат до теми, яку вивчаєте, або інфографіку.


Video Toolbox досить легкий у користуванні безкоштовний відеоредактор, який пропонує значно більше можливостей для обробки відеофайлів у різних форматах, ніж інші ресурси. Щоб отримати змогу працювати з цим ресурсом, потрібно лише зареєструватися на сайті.


Socrative  https://www.socrative.com/


Socrative це онлайн-ресурс, який дозволяє викладачам організовувати інтерактивний навчальний процес,використовуючи цікаві вправи та дидактичні ігри. Додаток досить легкий у використанні. Він оптимізований для комп’ютерів, планшетів, смартфонів та ноутбуків. Можна зробити завдання для здобувачів трьох варіантів: із декількома правильними відповідями; із вибором однієї правильної відповіді; які потребують стислої письмової відповіді.


Комментариев нет:

Отправить комментарий